БПЛА "Привид"

Безпілотники для цивільних та військових потреб

GPS filter

Проблеми відсутності якісного GPS

Команда розробників Привид-ів завжди спілкується з користувачами наших комплексів для вдосконалення систем. Однією з нагальних проблем втрати БПЛА на фронті залишається робота ворожих станцій РЕБ (станцій радіоелектронної боротьби), які глушать та/або підміняють дані супутників (спуфінг). За відсутності сигналу GPS використовуються інерційні системи або візуальна навігація чи візуальне управління бортом. З підміною даних боротися набагато важче, тому що GPS – це система навігації, що є найточнішою системою позиціонування при роботі без впливу засобів РЕБ і дані GPS мають найвищий пріоритет для польотного контролера. Коли GPS починає посилати польотному контролеру “ліві” GPS координати – польотний контролер з радістю їх приймає, навіть, якщо результат розрахунку буде швидкість переміщення БПЛА між сусідніми точками, що перевищуватиме швидкість звуку в кілька разів – це ніяк не “збентежить” польотний контролер. Для боротьби з цим наша команда і розробляє унікальний пристрій – GPS фільтр, далі більш детально.

Які варіанти боротьби зі спуфінгом?

  • Найпоширеніший варіант. Вимикання модуля GPS під час зльоту або при перетині смуги, де ймовірно працюють системи РЕБ. Бортова Інерційна навігаційна система за умов постійно відключеного GPS буде постійно накопичувати похибку. Протягом польоту може змінюватись погода, напрями вітру і накопичена похибка на довгих маршрутах буде суттєвою. В сумі БПЛА може помилитись у позиціонуванні на 5-10% від довжини маршруту. Наприклад, якщо маршрут 50 км, то похибка може становити 5 км;
  • Більш прогресивний варіант. Використання захищених систем зв’язку з бортом, які дозволяють завдяки використанню візуальних даних з борту – коригувати положення борту в реальному часі вручну оператором. Тобто, простими словами, якщо борт “спіймав” спуфінг – оператор має можливість вказати борту іншу координату, яку пілот вважає більш точною (оскільки з бортової камери було видно цю будову – а вона має такі координати). Мінуси цієї системи також очевидні: необхідно “вести” БПЛА протягом усього польоту, необхідно мати безперервний зв’язок із бортом, необхідно мати відеозв’язок із бортом;
  • Дорогий варіант. Використання захищених (military) GPS або CRPA антен, що дозволяють “помножити на нуль” окремий напрямок звідки приходить спуф-сигнал від систем РЕБ. Це дуже дієвий і дуже не дешевий варіант – ціна таких систем стартує від 10’000 USD. Крім того, такі системи підпадають під подвійне призначення в різних країнах і поставки в Україну таких систем є проблематичним. Якщо сумарна ціна БПЛА не перевищує 10к USD – такий варіант зазвичай є економічно неефективним.

Концепція GPS фільтру

Перед нашими інженерами стояло завдання створити систему протидії спуфінгу GPS, яка:

  • має помірну ціну;
  • при використанні фільтру в складі навігаційної системи борту результативна точність позиціонування була краща, ніж при вимиканні GPS;
  • не вимагати ручного керування в режимі на польоту (тобто приготування робимо на Землі, а після запуску БПЛА – можемо вимкнути прилади керування і борт виконає завданні місії у безпілотному режимі).

Розробники Компанії створили унікальний в Україні прилад для фільтрування спуфінгу – GPS аnti-spoof фільтр.

Як працює GPS фільтр?

GPS фільтр

GPS фільтр – це окремий апаратний пристрій з програмною складовою, який фізично встановлюється між приймачем GPS (GPS приймачів може використовуватись від одного до трьох одночасно) і польотним контролером, тобто сигнал з GPS спочатку потрапляє у фільтр, а потім через окремий фізичний інтерфейс йде з фільтра до польотного контролера.
GPS фільтр має можливість пропускати хороші координати або не пропускати координати, які вважає підміненими. Алгоритм унікальний та розроблений за участю команди висококваліфікованих математиків та програмістів.
Разом з GPS-фільтром можливе використання будь-якого польотного контролера, однак GPS можуть бути використані лише з окремого списку (потрібна підтримка NMEA протоколу та цей GPS повинен бути інтегрований в прошивку фільра та протестований). Перепрошивання польотного контролера не потрібно, необхідні лише деякі незначні програмні налаштування польотного контролера.

Робота фільтра протестована на полігонах та вже більше року використовується в бойових умовах.

Всі розвідувальні та ударні комплекси Привид комплектуються GPS фільтром!

Які переваги GPS фільтру?

  • Суттєво зменшує вірогідність втрати БПЛА!
  • Ціна
  • Підвищує точність позиціонування в умовах РЕБ. Якщо спуфінгу немає – точність еквівалентна точності GPS систем при роботі  без перешкод. За наявності систем РЕБ весь час, коли є спуфінг, фільтр GPS, блокує надходження спотворених даних до бортового комп’ютера і БПЛА продовжує виконувати місію з використанням своєї бортової інерційної системи. При появі GPS-сигналу без ознак спуфінгу дані від GPS потрапляють до бортового компʼютера. Отримання точних даних від GPS систем БПЛА, навіть на короткому проміжку часу дає можливість дає можливість скинути накопичену похибку бортової інерційної системи і підняти загальну точність роботи бортової навігації;
  • Підвищує автономність БПЛА. Все відбувається автоматично, без участі оператора. Як тільки спуфінг припиняється –  польотний контролер автоматично починає отримувати дані GPS.
  • Може використовувати до 3х GPS примачів одночасно що підвищить можливіть спіймати корректні координати в більшій кількості випадків.

Як придбати GPS фільтр?

Зверніться до нашого відділу продажів!